مقایسهی روش راسکم و ریمر برای تخمین اولیه وزن هواپیمای ایرتاکسی |
کد مقاله : 1004-AERO2024 |
نویسندگان |
ایمان فزونی تلوکی *1، علیرضا طلوعی2، سجاد سمیع پور3 1دانشجو 2عضو هیئت علمی 3هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی |
چکیده مقاله |
هدف از مقاله حاضر مقایسهی روش های مختلف طراحی هواپیما شامل راسکم و ریمر درمرحله تخمین اولیه وزن هواپیما است. برای دستیابی به این هدف روندنمای تخمین وزن برخاست در طراحی مفهومی هواپیما با این دو روش و روابط تخمین وزن برخاست به روش معمول جان راسکم و دانیل ریمر را به صورت مقایسه پذیر و به کمک کد های نوشته شده درنرم افزار متلب با هم استخراج نموده و وزن برخاست هواپیمای های سبک ایرتاکسی 6 تا 20 نفر با استفاده از روشهای مختلف محاسبه شده است. بنابراین مقایسه مقادیر به دست آمده اختلاف کمتر از چهار درصد را نشان میدهد که علت این دلیل اختلاف، اولا استفاده از ضریب 1.06 برای در نظر گرفتن سوخت رزرو در روش ریمر و همچنین استفاده از روابط متفاوت در این دو روش جان راسکم . دانیل ریمر بین وزن برخاست و وزن خالی هواپیماهای همرده و همچنین مسافت پرواز جایگزین است. |
کلیدواژه ها |
طراحی هواپیما، ایرتاکسی، تخمین اولیه وزن برخاست، روش راسکم، روش ریمر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |