ترکیب کنترل مدل پیش‌بین و نظریه بازی دیفرانسیلی برای هدایت مشارکتی بهینه در فاز نهایی به همراه شبیه‌سازی سخت‌افزار در حلقه
کد مقاله : 1056-AERO2024
نویسندگان
محمدصادق اکبری *1، هادی نوبهاری2
1دانشگاه شریف
2دانشگاه صنعتی شریف
چکیده مقاله
در این پژوهش، یک الگوریتم هدایت فاز نهایی مشارکتی برای برخورد همزمان چندرهگیر به یک هدف استخراج شده است. این الگوریتم با استفاده از ترکیب روش کنترل مدل پیش‌بین و نظریه‌ بازی دیفرانسیلی بدست آمده‌است. از ویژگی‌های این روش، محاسبه‌ی فرمان هدایت بهینه به صورت یک رابطه‌ی صریح است. ویژگی دیگر این روش، مقاوم‌بودن آن نسبت به اغتشاش به علت استفاده از نظریه بازی دیفرانسیلی می‌باشد. این الگوریتم هدایت بدون آگاهی از سرعت و شتاب هدف و درنظرگیری شتاب هدف به عنوان اغتشاش، فرمان هدایت را تولید می‌کند. در این پژوهش، پس از استخراج الگوریتم هدایت و شبیه‌سازی چهار سناریوی متفاوت، نتایج بدست‌آمده نشان از کارایی این الگوریتم هدایت در سناریوهای مختلف را دارد. در گام نهایی نیز پیاده‌سازی الگوریتم هدایت پیشنهادی بر روی یک سخت‌افزار ارزیابی و نتایج آن در سناریوهای متفاوت بررسی شد. نتایج بدست‌آمده کارایی این روش را در ایجاد همزمانی اصابت رهگیرها به هدف ثابت یا متحرک در زمان پیاده‌سازی نشان می‌دهد.
کلیدواژه ها
هدایت مشارکتی - برخورد همزمان - رهگیر - کنترل مدل پیش‌بین - نظریه بازی دیفرانسیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی