برآورد دقت بلوک ناوبری اینرسی با استفاده از میز اسکورسبی
کد مقاله : 1099-AERO2024
نویسندگان
حامد محمدکریمی *1، غلامحسین کاظمی2، حسین هوشیار3
1هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2دانشجوی کارشناسی ارشد- رشته مهندسی هوافضا -گرایش دینامیک پرواز و کنترل- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3دانشجوی کارشناسی ارشد- رشته مهندسی هوافضا- گرایش دینامیک پرواز و کنترل- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده مقاله
هدف از نگارش این مقاله، معرفی آزمون میز اسکورسبی(Scorsby) و استخراج روابط رشد خطای وضعیت، سرعت و موقعیت برای یک سیستم ناوبری اینرسی(Inertial Navigation System) است. این مقاله شامل6 بخش است. در بخش نخست مقدمه‌ای از میز اسکورسبی و آزمون آن بیان می‌شود. پس از آن روابط رشد خطای وضعیت سامانه ناوبری‌ای که تحت آزمون میز اسکورسبی قرار دارد، استخراج می‌شود. سپس در دوبخش بعد روابط رشد خطای سرعت و موقعیت در آزمون میز اسکورسبی استخراج شده است. در بخش چهارم، جهت اعتبارسنجی، روابط تحلیلی بدست‌آمده با نتایج حاصله از شبیه‌سازی مقایسه شده است. در بخش پنجم از این مقاله، از روابط بدست‌آمده از بخش‌های اول و دوم که شامل معادلات رشد خطای وضعیت و سرعت برای یک سیستم ناوبری اینرسی است، روابطی برای بدست‌آوردن مقدار خطای بایاس اولیه (Bias) ژیروسکوپ‌ها (Gyroscope) و شتاب‌سنج‌های(Accelerometers) موجود در یک سیستم ناوبری اینرسی استخراج شده است. در انتها نیز با توجه به نتایج حاصله از بخش‌های قبلی یک نتیجه‌گیری ارائه شده است.
کلیدواژه ها
میز اسکورسبی، رشد خطای وضعیت، رشد خطای سرعت، رشد خطای موقعیت، بایاس اولیه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی