بهینه سازی ساختار سامانه ناوبری اینرسی در الگوریتم انطباق انتقالی
کد مقاله : 1235-AERO2024 (R1)
نویسندگان
حامد محمدکریمی *
هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده مقاله
مکانیزم انطباق انتقالی در واقع فرایند مقدار دهی اولیه و کالیبراسیون
سیستم ناوبری اینرسی یک سلاح با استفاده از داده های سیستم ناوبری
مبنا( هواپیما) به صورت هم زمان می باشد. به طور کلی این فرآیند با
محاسبه تفاوت حل های ناوبری بین INS مبنا و پیرو انجام می شود
تا بردار مشاهدات را شکل دهد؛ سپس در یک فیلتر کالمن برای تخمین
حالت های مورد نظر به کار می رود. روش های متنوعی برای انطباق انتقالی در
کتاب ها وجود دارد. در این مقاله روش هایی ارائه شده است، که به کمک یک
فیلتر تخمینگر (مانند فیلترکالمن )با استفاده از بردار مشاهدات (که
چندین حالت برای مشاهدات در نظر گرفته شده است) حالت های سیستم را
با تقریب نسبتا مناسبی تخمین زد. به منظور ارزیابی عملکرد الگوریتم های
اجرا شده تحت شرایط واقع گرایانه، محیط شبیه سازی انطباق انتقالی
توسعه داده شده است. با استفاده از این محیط شبیه سازی، مزایا و معایب هر
الگوریتم مورد بررسی قرار گرفته و وابستگی عملکرد انطباق انتقالی بر روی
مدل سیستم فیلتر کالمن،, سرعت همگرایی و همچنین درجه
مشاهده پذیری در هر حالت بررسی شده است.
کلیدواژه ها
انطباق انتقالی، انطباق در حرکت، ناوبری اینرسی، سیستم ناوبری اینرسی، درجه مشاهده پذیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی