اثر نصب موتور الکتریکی بر خصوصیات آیروالاستیک بال هواپیما |
کد مقاله : 1238-AERO2024 |
نویسندگان |
عباس مزیدی *1، آرزو میراب باشی2، سید احمد فاضل زاده حقیقی3 1دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه یزد، یزد، ایران 2دانشگاه یزد 3استاد بخش جامدات دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز |
چکیده مقاله |
در این پژوهش، تحلیل فلاتر بال هواپیما به همراه موتور الکتریکی نصب شده بر روی آن تحت تاثیر نیروی تراست انجام میشود. بال بصورت یک تیر یکسر گیردار اویلر برنولی با انعطافپذیری خمشی و پیچشی در نظر گرفته میشود. موتور الکتریکی نیز دارای سه پره می باشد که هرکدام خاصیت الاستیک دارند و به عنوان یک تیر الاستیک یکسر گیردار در نظر گرفته میشوند. برای شبیهسازی جریان سیال بر روی بال از مدل سیال ناپایای پیترز استفاده شده است. نیروی تراست وارد شده به روتور به صورت یک بار متمرکز در مرکز جرم آن در نظر گرفته می شود. معادلات حرکت با استفاده از اصل همیلتون استخراج شده و با استفاده از روش گلرکین گسسته سازی می شوند. سرعت فلاتر مجموعه تیر و روتور عرضی، با افزایش فاصله روتور از ریشه بال کاهش مییابد. افزایش طول پرهها کاهش سرعت فلاتر را به دنبال دارد. همچنین افزایش نیروی تراست روتور، پایداری سیستم را به صورت نمایی کاهش میدهد. |
کلیدواژه ها |
فلاتر - مدل سیال ناپایای پیترز – بال هواپیما – نیروی تراست- روتور عرضی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |